A kicsik (4-5 éves korú gyerekek) játékos felkészítése a terápiára. Fő célkitűzés, hogy játékos formában felkészítve érettek legyenek az 5 évesek fejlesztésére és terápiájára.
Azok a gyerekek, akik az Alapozó alapozása után kerülnek a terápiába, hatékonyabban tudnak együttműködni, mert pár terület már beindult a fejlődésmenetükben, és érzelmileg is könnyebben rá tudnak hangolódni a feladatokra, az egész fejlesztési szituációra.
Előfordulhat az is, hogy további terápiára nem is lesz szükség, hiszen a korai időszakban adott megfelelő ingerek beindítják a spontán fejlődést, ill. korrigálják az addigi problémát okozó tüneteket.
Minél fiatalabb gyermekről van szó, annál képlékenyebbek a struktúráik, és annál kevesebb rossz beidegződést kell „radírozni”. Az óvodáskorban rohamosan fejlődnek a szenzomotoros képességek, de az egyes részterületek minősége igen egyenetlen lehet.
A lemaradó funkciók egyik napról a másikra beérhetnek, különösen, ha a gyermeknek megfelelő stimuláló környezetet biztosítunk.
Heti két foglalkozás és a rendszeresség szükséges a terápia hatékonysága érdekében.
4 éves kortól ajánlott az alábbi problémák esetén:
- pszichés és/vagy érzelmi, szociális elmaradás a megismerő tevékenységekben;
- éretlen ötéves kisgyerek, akinek még „erős” a nagyok terápiája;
- preventív jelleggel minden 4 év feletti kisgyermeknek;